Enter your keyword

Zonnegroet en de Lente

Zonnegroet en de Lente

Zonnegroet en de Lente

De maand april staat voor de deur en, als het goed is, brengt ze de lente mee. Ga thuis aan de slag met deze zonnegroet om de zon alvast wat in je lijf op te roepen.

Zonnegroet

Als je uit de Shavasana komt ga dan met gekruiste benen in een gemakkelijke houding zitten op een kussen, leg je handen in je schoot en sluit je ogen voor een korte meditatie.

Meditatie

1. Ga je lijf na en voel of er na het bewegen nog ergens spanning in je lijf zit. Ga je bovenbenen na, je liezen, je buik, schouders, armen en handen en eindig met je gezicht.

2. Ga dan met de aandacht naar je adem. Voel het op- en neergaande ritme van de adem en laat de adem natuurlijk en ontspannen komen. Voel de koele lucht in je neus als je inademt en voel hoe de warme lucht je neus verlaat. Waar voel je de adem in je lijf? Voel je het in de borst en schouders? In je ribbenkas of in je buik?

3. Blijf bij de golfbeweging van de adem. Adem in met de gedachte “ik ben.” Voel hoe de energie van de woorden zich mengt met de adem in je lichaam. Voel bij de uitademing de ruimte die deze woorden scheppen in je bewustzijn. Blijf de mantra “ik ben” herhalen zonder er gedachten aan te verbinden. Blijf hier een paar minuten; zolang als het goed voelt.

Voel hoe je gedachten, emoties en je hoofd langzaam tot rust komen. Blijf hier voor ongeveer 5 minuten en blijf langer als het fijn voelt.

 

Bron: Kempton, Sally. “Check Your Head.” Yoga Journal March 2014 <www.yogajournal.com>

 

 

 

Related Posts